vickanjohan

Alla inlägg under februari 2013

Mys

Av Victoria - 28 februari 2013 20:10

Sol idag igen! Börjar verkligen få vårkänslor nu, hoppas snön försvinner illa kvickt! Denna dag vart det sen lunch med en kär vän, därefter ikea då hon behövde inhandla nya stolar :) hon lade märke till min växande mage och ja, nu börjar den ju synas. Känns skönt att ha berättat för de flesta hur det ligger till, så nu behöver man inte gömma magen nått mer. Så idag hade jag en tight tröja, något jag inte haft sen magen började visa sig :P och det känns så skönt. Vill bara att magen ska bli större nu så att man verkligen kan se att jag är gravid. Nu kan jag nog misstas för fet haha :P
Även inhandlat min första mama tidning så nu blir det mysig läsning :)

Av Victoria - 27 februari 2013 16:03

Jag fick en smärre chock när jag var hos min kära vän i lördags. Hon äger nämligen en våg, något som jag aldrig haft intresse av att äga därav väger jag mig i princip aldrig. Vid inskrivningen hos barnmorskan vägde jag 62 kg vilket är en liten ökning då jag vanligtvis ligger på 60 kg, dock var jag i v 11 vid inskrivningen så hade ju gått ett tag. Så tillbaka til lördagen, jag blev jättenyfiken vad jag skulle väga nu då jag har börjat få mage och blivit större. Jag ställde mig på vågen...tittade ner...66 kg!! Hoppsan!! Det var lite mer än vad jag trodde! Men det är ju ett tecken på att bebis växer på bra haha :P Dock sitter en del av vikten i brösten oxå då jag gått upp ca 2 stl. Så det var en liten chock, men har läst att det vanligast att ha gått upp 2-4,5 kg i v. 17. Så där ligger jag lite i överkant hehe :P

Av Victoria - 26 februari 2013 16:09

Löning igår! Det första jag gjorde var att shoppa på HM och hittade dessa underbara jeans. Eftersom alla jeans jag äger och har är för trånga och obekväma så satsar jag nu på mamma-byxor. Och det är så skönt! Inget mer tryck mot magen och man känner sig mycket rörligare. Ska nog köpa ett par till i en annan färg.


Vart lite besviken dock när jag traskade in på Lindex, de har inga mamma-kläder! Vart ganska förvånad då jag trodde de hade. Så tack HM för att ni tar blivande mammor på allvar och gör snygga mammakläder till ett skäligt pris. Tittar man på nätet är mamma-kläder ganska dyrt och jag vill inte lägga en förmögenhet på något jag bara kommer att använda i 5 månader till.


 



Av Victoria - 24 februari 2013 21:09

Idag gick jag in i v 17! NU börjar magen komma på riktigt och nu känner jag mig verkligen gravid. Har haft enorm växvärk i magen senaste veckan, det har dragit å slitit hehe :P snart blir det svårt att dölja för folk att det är något som pågår :P dock har jag berättat redan för de flesta hur det ligger till.

Av Victoria - 21 februari 2013 09:40

 

Av Victoria - 18 februari 2013 19:32

Har inte skrivit här på ett tag! Har mått lite sisådär under sista två veckorna, mycket trötthet och huvudvärk och lite ischias på det. Så man har inte varit på topp direkt. Nu är jag bara spänd och längtar efter nästa ultraljud så man får se bebis igen! Blir i mars så inte långt kvar men det känns som en evighet. Snart kommer en ny magbild, dock har jag inte växt så mycket tycker jag :P känns som om det står lite still just nu, dock har jag riktigt växtvärk just nu så visst växer det! :P är nu i v. 16.

Av Victoria - 7 februari 2013 14:26

   

Av Victoria - 7 februari 2013 14:13

Idag var jag på mitt andra barnmorskebesök. Min klippa och underbara allt tog sig tid från jobbet för att följa med, vilket han egentligen inte behövde göra. Han vet dock hur jag blir vid blodprov, har svimmat några gånger och av denna anledning tycker jag att det är lite jobbigt. Men bara jag får ligga ner och andas så brukar det gå bra. Det gick det även denna gång dock var jag "på väg bort" en stund och blev lite orolig och började grina lite. Då var det skönt att ha Johan med för så fort han lade handen på mig så vart jag lugn igen och kom tillbaka. Tack älskling <3

Så nu är den pärsen avklarad! Jag berättade för barnmorskan att jag är så fruktansvärt trött och misstänkte järnbrist. Mina blodvärlden var dock jättebra så det kunde inte bero på det. Attans tänkte jag...då kan man ju inte behandla det, då är det ju "bara" gravidtrötthet! Jaja får hoppas jag blir piggare inom snart...för att gå i denna dimma är inte särskilt roligt. Skulle platsa bra som zombie i en episod av Walking Dead! Ingen make-up behövs, trust me! ;)

Presentation


Gravidblogg från början och nu övergått till bebis-blogg! Bebis föddes 12 aug, en dag innan beräknat födelsedatum. Nu är vår fina Leia hos oss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards