vickanjohan

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Lite kläder

Av Victoria - 8 mars 2013 19:53

Kan inte låta bli att nu titta på baby-kläder eftersom jag vet att jag ska få en dotter! Här är en liten "önskelista" på kläder från Lindex. Vet inte om jag vågar köpa något innan förlossningen...Mamma kom med idén att ha en baby shower, då slipper jag ju köpa något själv haha :P Men det känns lite amerikanskt...vad tycker du? Börjar det bli okej med baby shower i Sverige?



Här kommer iaf de söta kläderna (bilderna lånade från lindex.se)


     

 
 
Ingen bild

Nedy

10 mars 2013 12:13

Åh så gulliga!
I Japan så har man aldrig något innan barnet är fött, för man vet aldrig vad som kan hända innan barnet är fött. Kan bli olyckor, komplikationer och andra negativa saker. Så därför ger man presenter till babyn efter födsel :)
Så jag kommer nog ge dig babypresent efter födsel ;)

Victoria

11 mars 2013 15:30

Ja men precis så går ju mina tankar, man vet aldrig vad som kan hända. Man vill ju inte ta ut lyckan i förskott om något skulle gå fel. Så jag tänker inte köpa något innan bebis kommer, förutom barnvagnen, fast den får vi ;)

 
Ingen bild

Ellinor

11 mars 2013 15:50

Vi hade babyshower för Carro, och hon fick mycket bra grejer så en bra idé! Jag förstår hur du tänker men å andra sidan kan det nog vara bra att åtminstone köpa kläder till nyfödda :) olyckor kan ju tyvärr ske när som. Grattis igen!

Victoria

13 mars 2013 16:02

Tack gumman! :) jo något måste man ju ha självklart, men det köper jag nog inte förns det är dags. Sen ska mamma till ullared i sommar så jag vet att kläder kommer det finnas haha :P så carro ska oxå ha bebis? Eller har hon redan fått? Skoj! :D

 
Sara

Sara

11 mars 2013 18:31

Kära konstnärskollega ;) Det ska bli väldigt roligt att följa den här bloggen!

http://missmantyniemi.blogg.se

Victoria

11 mars 2013 22:01

Tack, vad kul att du vill följa! :)

 
Ingen bild

Ellinor

21 mars 2013 18:13

Hehe ja då blir det nog kläder ;) Ja hon är beräknad 14 juni tror jag hon sa, bäst för henne att det inte blir 17 ;) Hon väntar oxå en liten tjej som ska heta Molly. Funderat på namn än? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 12 september 2013 23:59

Vi har ju inte bara bebis av människosläktet här i vårt hus! Just nu har vi totalt 19 valpar (två olika tikar) i hushållet! Så här har vi bebisar i överflöd! De äldsta valparna är nu 4 veckor (8 st) och kommer bli riktigt tuffa. De små är bara 4 daga...

Av Victoria - 9 september 2013 14:19


Idag blir lill loppan en hel månad gammal! Börjar smått komma ur dem så kallade bebis-bubblan och börjar komma ut mer bland folk haha :) lillan sköter sig exemplariskt när man är borta, antingen sover djupt eller är vaken och nyfiken. Inte många som ...

Av Victoria - 4 september 2013 19:28

Idag när lillan hade klänning på sig pga värmen passade jag på att knäppa några kort1 Har även anmält henne till Stockholmsgruppen för att se om hon har en chans att modella för H&M. Vi får se hur det går :)         ...

Av Victoria - 2 september 2013 14:11

Idag blir Leia 3 veckor gammal!         

Av Victoria - 1 september 2013 12:06


I fredags kom mamma hit för att spendera en helg hos oss när Johan tog en snabbresa ner till Polen för att hämta hem hundar. Vi har mest tagit det lunngt, donat lite hemma. Blev en liten tripp till Erikslund för lite shopping å fika. Leia sover som e...

Presentation


Gravidblogg från början och nu övergått till bebis-blogg! Bebis föddes 12 aug, en dag innan beräknat födelsedatum. Nu är vår fina Leia hos oss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards